sexpacksjakten.blogg.se

Hur balanserar man träning, kost, vila och för vissa blodsocker på bästa sätt? Följ en diabetikers resa mot en vältränad kropp och det mytomspunna sexpacket! Ta del av tips och erfarenheter och dela gärna med dig av dina egna!

Simning

Kategori: Allmänt

Som rubriken lyder, i dag ( i går) blev det 40 minuter simning! Så här i efterhand gick det skit med blodsockret...

Eftersom jag "alltid" får lågt blodsocker när jag simmar testade jag att äta lite extra före träningen i dag.
7,9 hemma, två bananer och en hårdbrödmacka senare, 10,9 precis innan badet. På väg upp så klart.
Tog av mig pumpen och simmade i 20 minuter. Gick upp och testade, 10,2. Simmade 20 minuter till. Testade sedan 7,5. Fan va fint tänkte jag, men tog ändå en halv enhet för att hindra att jag skulle vara utan insulin så länge. Bubblade en stund och duschade. Satte mig i bilen och testade... 17,7!!!! Måste vara något fel och testade på andra handen... 10,4! Hmmmm..... Jag bestämde mig för att ta 2,5 enheter, eftersom jag av erfarenhet vet att sockret gärna stiger efter en stund utan pump. En och en halv timme senare.... 12,5! Nu är det dags för en sista promenad med hunden innan läggdags!

Kom hem och hade 7,6. Fa-an va gött! Men eftersom jag ändå hade simmat relativt mycket så intog jag lite kvällsfika och 1,5E insulin.

To be continued...

Torsdag morgon, vaknade med 4,7!

Har legat på 6-7 sedan dess. Great success!

Kommentarer

  • Inspirefitness säger:

    Hejsan! välkommen in på denna nya inspirationsblogg, jag håller just nu på att skapa ett nätverk för just träningsbloggar och skulle verkligen vilja ha med din inspirerande blogg där! Gå in på hemsidan och klicka dig vidare till "Träningsbloggar"

    Ha en fortsatt underbar, glädjefylld och maxad dag!

    kärlek från Inspirefitness.se

    Svar: Hej tjejen!Kul att du uppskattar bloggen:) Jag skickade in ett meddelande på din blogg så nu är det bara att länka på!

    Bra UF-företag föresten! Riktigt rolig idé, hoppas det kommer gå bra! Hade också ett UF för några år sedan, mycket lärorikt och kul!

    Hör gärna av dig när bloggen är uppe:) [email protected]

    Tjatja!
    sexpacksjakten.blogg.se

    2012-09-27 | 21:29:27
    Bloggadress: http://www.inspirefitness.se

Kommentera inlägget här: