sexpacksjakten.blogg.se

Hur balanserar man träning, kost, vila och för vissa blodsocker på bästa sätt? Följ en diabetikers resa mot en vältränad kropp och det mytomspunna sexpacket! Ta del av tips och erfarenheter och dela gärna med dig av dina egna!

Sjukan!

Kategori: Allmänt

I dag var jag en sväng till sjukan på rutinkontroll hos min diabetessköterska!
Var lite orolig för hur mitt HbA1c skulle ligga efter all stress och allt skräp man ätit under december då jg rustade lägenheten och inte hade något kök!
Men det såg bra ut! 5,7 låg det på så det var till och med bättre än gången innan! 

Fick kika på en frän ny pump de hade fått in.  Omnipod "Världens första insulinpump utan infusionsset. Insulinpumpen mylife Omnipod är liten, diskret och behöver inga infusionsset. Det är enkel att använda samt vattentät. Kanylen förs in automatiskt så gott som smärtfritt. I fjärrkontrollen gör man alla inställningar, den beräknar bolusdoser och har en integrerad blodsockermätare."

I övrigt så känns det så jävla bra att vara igång med träningen! Lika svårt att förstå varför man slutar varje gång man börjar igen😁 Gillar känslan att vakna med världens pump (och då menar jag inte insulinpump)! Stenhårda biceps kvart i åtta hör inte till vardagen. Dessutom fick jag ett killer pumpskydd på mitt besök i dag! Hehe👍🐴


Kommentarer

  • Göran säger:

    Ascool pump. Tänk om man kunde få prova en sådan någon gång. Kör hårt med träningen. Ska följa din resa mot ditt "sexpack". Själv har jag en bula på magen till följd av för många sexpack Norrlands guld. Allt för att man vill vara sig själv för en stund. ;)

    2015-03-19 | 22:03:35
    Bloggadress: http://www.mondoblog.se/diabetesbloggen

Kommentera inlägget här: