sexpacksjakten.blogg.se

Hur balanserar man träning, kost, vila och för vissa blodsocker på bästa sätt? Följ en diabetikers resa mot en vältränad kropp och det mytomspunna sexpacket! Ta del av tips och erfarenheter och dela gärna med dig av dina egna!

Borta bra men hemma bäst!

Kategori: Allmänt

Jag är medveten om att jag skulle få den bästa träningen på ett riktigt gym, men man kan få ut en förvånansvärt bra träning på hemmaplan också. Med lite fantasi, kunskap och redskap kan man få ett alldeles eget gym!

Det viktigaste är att det blir av att man tränar. För mig som har ont om tid är det perfekt, eftersom jag ändå hade ett rum över. Det kan vara svårt att komma iväg några timmar till ett gym när man ska plugga, jobba och gå ut med hunden och allt vad det är!

Jag föredrar att träna med fria vikter därför lämpar det sig extra bra för mig. Som jag ser det är det största problemet att få till benövningar med tillräckligt mycket vikt. Men nu har jag beställt 4x5kg viktskivor till mina hantlar så att jag åtminstone kan få ut sammanlagt 56kg på hantlarna.

Blodsockret håller sig riktigt bra sedan jag började träna, lite lågt i mellan åt möjligen. Vaknar med värde mellan 4-6 varje morgon, så det blir en bra start på dagen.

Dagens övningar:



Kommentarer


Kommentera inlägget här: