sexpacksjakten.blogg.se

Hur balanserar man träning, kost, vila och för vissa blodsocker på bästa sätt? Följ en diabetikers resa mot en vältränad kropp och det mytomspunna sexpacket! Ta del av tips och erfarenheter och dela gärna med dig av dina egna!

Swing it magistern!

Kategori: Allmänt

Det är så trist när blodsockret inte vill! En halvtimme efter träningen igår 2,6. Okej, perfekt att äta lunch. Tar endast en enhet insulin. En timme senare när jag ska iväg till jobbet, 3,6. Damn, dra iväg och knega på 3,6 är gränsfall för mig! Käkar en macka och en näve nötter. En timme senare på jobbet ligger jag på 16,8. Wtf tänker jag och pumpar i mig lite insulin. Efter det tar det god tid på sig att krypa nedåt till 14...12...9... oh senare på kvällen 2,9.  Märkligt det där när det svänger upp och ned! 

I dag vilar jag inför morgondagens pass. Är ju trots allt första veckan jag kör på bra länge så jag börjar försiktigt med lätta vikter och mycket vila. Jag fungerar iaf så att när jag väl kommit igång kör jag gärna för hårt. Allt eller inget. Nackdelen med det är att man lätt drar på sig en skada eller en förkylning första veckorna , så blir det ingenting av det hela!

Kom ihåg det när ni börjar träna, man vinner i längden på att stegvis öka sin träning. Börja lätt och öka sedan med tiden. På så vis hinner lederna också hänga med i utvecklingen och man undviker skador och förslitningar!

I övrigt så har mina vikter som jag beställt kommit, så i morgon ska jag köra lite benövningar bla. 

Hörs och syns kamrater!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: