sexpacksjakten.blogg.se

Hur balanserar man träning, kost, vila och för vissa blodsocker på bästa sätt? Följ en diabetikers resa mot en vältränad kropp och det mytomspunna sexpacket! Ta del av tips och erfarenheter och dela gärna med dig av dina egna!

Full rulle

Kategori: Allmänt

Jobba, vila, träna, kobba, vila, chilla, träna, vila, jobba.... Ja det är fullt upp nu. Så har batteriet på bilen dött. Osoft!

Var och skaffade badkort i går och simmade lite. Skönt och kul med lite omväxling! Samt att bästaste sambon vill följa med!:)

Hur gör ni pumpanvändare när ni simmar? Så dumt att koppla ur pumpen en timme egentligen. Får en stegring efteråt!

Gym i dag, osäker vad jag ska köra. Får se när jag kommer dit!

I dag har blodsockret legat bra! Skönt efter kolhydratbaksmällan som satte spår ända till tisdagen!

Chipp och hej!!

Kommentarer

  • Malin säger:

    Hej!
    Jag simmade på tävlingsnivå för ett tag sedan och hade i stort sett samma problem med insulinpumpen. Det enda sättet är ju att ta av den då den inte är vattentät.
    Äter du något efteråt? För du kanske skulle kunna ta ett mellanmål efter träningen med lite insulin beroende på hur intensivt du simmat. Eller så kan du höja din vanliga basal om det fungerar med allt annat. Dock har jag aldrig prövat att höja den temporära basalen. Jag kommer ihåg att jag blev låg i bldskr under träning och sedan steg det efter då jag hade ätit. Två små tips iallafall!

    Svar: Tack! Alltid kul med respons och nyttiga tips! Fick med mig lite info från föreläsningen jag var på, ang. blodsocker och träning. Ska testa lite mer i praktiken så får vi se vad som visar sig funka för mig:) Har beställt ett vattentätt fodral till pumpen. Det ska tydligen vara ganska klumpigt och stort.. men det kanske funkar. Hoppas på det:)
    sexpacksjakten.blogg.se

    2012-10-04 | 21:12:23

Kommentera inlägget här: