sexpacksjakten.blogg.se

Hur balanserar man träning, kost, vila och för vissa blodsocker på bästa sätt? Följ en diabetikers resa mot en vältränad kropp och det mytomspunna sexpacket! Ta del av tips och erfarenheter och dela gärna med dig av dina egna!

Pizza och candy

Kategori: Allmänt

Det var länge sedan jag var sugen på godis och pizza, vilket tidigare var en helt vanlig fredagskväll för mig.
I går slog jag till, och testade min gamla vana:)
Det smakade bra, riktigt bra!
Tog tio enheter insulin till pizzan, 7 direkt och 3 över 2 timmar.
För godiset började jag med 6 enheter direkt, eftersom jag inte visste hur mycket jag skulle äta.
Jag somnade i soffan efter en stund och vaknade sedan med 11,7. Åt lite mer godis och tog sex enheter, utdragen dos över 2 timmar. Samt att jag höjde basalen till 112%.
Testade sockret i natt, 9,7 och lät det vara. I morse vaknade jag med 7,6, vilket känns riktigt bra efter allt skit jag åt i går! Success!!!

Blev ingen träning i går... Låg så bravo blodsockret så jag ville inte riskera min goda utgångspunkt inför pizzan!

I dag blir det långpromenad och gym!

Ha det fint alla diabetiker!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: