sexpacksjakten.blogg.se

Hur balanserar man träning, kost, vila och för vissa blodsocker på bästa sätt? Följ en diabetikers resa mot en vältränad kropp och det mytomspunna sexpacket! Ta del av tips och erfarenheter och dela gärna med dig av dina egna!

Föreläsning Diabetes och träning

Kategori: Allmänt

I går var jag på en jättebra föreläsning om träning och diabetes! Den var arrangerad av Bayer, och man fick en görläckert gratis mätare där också!

Svårt att återberätta allt, men jag fick mig en tankeställare angående kroppens lagring av kolhydrater och glykogenförråd (heter det så?). Att jag är dåligt uppfylld och därför dimper blodsockret så fort vid träning. Det kanske alltså inte räcker med att trycka i sig mackor före träning. Utan jag behöver kanske hinna lagra in de i levern och musklerna, så att kroppen kan motverka fallet på egen hand!
Tål att testas så klart!
Jag hoppas bara att det inte blir för mycket omställning med insulin och blodsocker hit och dit!

Blev bara kort kort kort träning i går. Sprang intensivt i 20 minuter innan jag skulle på föreläsningen. Jag var superstressad och hann inte mer. I dag blir det nog gym eller löpning. Lutar åt gym och kanske en rask långprommis!

Mätaren verkar super bra. Man kan lägga in massa fakta kring värden direkt i mätaren. Sedan är det bara att plugga in i usb på datorn ochv föra över för att se kurvor m.m. Verkar lovande! Ska fixa recept på de nya stickorna så får vi väl se!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: