sexpacksjakten.blogg.se

Hur balanserar man träning, kost, vila och för vissa blodsocker på bästa sätt? Följ en diabetikers resa mot en vältränad kropp och det mytomspunna sexpacket! Ta del av tips och erfarenheter och dela gärna med dig av dina egna!

Surrealistisk tillvaro

Kategori: Allmänt

Just nu 04:07 upplever jag en väldigt surrealistisk tillvaro! Vaknade först 02:00, hade 6,6 men på känn att det var på väg ned. Tog en hårdmacka för att lugna magen. La mig och somnade direkt. Vaknar 04:00 av att pumpen larmar "ingen dosering". Vafalls?! Sätter igång pumpen igen och tar blodsocker. 1,9! Jaha, bara att trycka i sig ett par dextro, ett par kakor och några riskakor. I kroppen känner jag mig snarare hög än låg, konstigt nog!
Tänker att det är nog bäst att kolla igen efter några minuter, visar då 7,7. Samt att mätaren varnar för lågt batteri och stänger av sig direkt.
Hmm det gick fort tänkte jag, hade jag verkligen 1,9 för tre minuter sedan?!
Hittar inte värdet i mätaren! Inte heller 7,7-värdet. Måste bero på att de inte lagras vid lågt batteri. Byter batteri och testar igen... 8,0. Så klart på väg upp efter alla snabba kolisar jag proppat i mig nu, mitt i natten.
Nyvaken och omtumlad undrar jag nu.. Hade jag verkligen 1,9 eller "drömde" jag den grejen? Och hur kunde det tajmas så att pumpen plötsligt larmar "ingen dosering" då jag ligger så lågt i så fall?! Har ingen sensor eller nått sånt.
Hmm... Mystiskt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: