sexpacksjakten.blogg.se

Hur balanserar man träning, kost, vila och för vissa blodsocker på bästa sätt? Följ en diabetikers resa mot en vältränad kropp och det mytomspunna sexpacket! Ta del av tips och erfarenheter och dela gärna med dig av dina egna!

(Söndagsuppdatering)

Kategori:

Vecka 1, 2, 3. Syns ingen skillnad alls. Vilket inte var så oväntat med tanke på att jag knappt kommit igång med träningen, endast joggat och sprungit några gånger. Dock har jag i vanlig ordning märkt en tydlig förändring i blodsockret när jag kommer igång med träningen. Mycket jämnare och kräver mindre insulin. Jag har insulinpump och har senaste veckan legat på ett snitt av 40 enheter per dag! Vilket jag tror är relativt lågt då jag väger strax över 80 kilo! Förutom träningen så äter jag även en kolhydratsnål kost, vilket också så klart spelar en stor roll. Jag har valt att utesluta potatis, pasta och ris till måltiderna, i utbyte mot mer kött och grönsaker. Dock äter jag bröd m.m. till mellanmål. Så jag har inte helt uteslutit kolhydraterna, men som sagt så har jag sedan en tid dragit ned på dem! Någon annan som har upplevt samma fenomen vid byte av kost? Lchf till exempel? Den här bloggen kommer inte bara handla om diabetesrelaterade frågor, utan också mer allmänna. Kommer att inrikta mig mer på själva träningen när den kommet igång! Dett kommer bli ett gött mos som passar alla!;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: