sexpacksjakten.blogg.se

Hur balanserar man träning, kost, vila och för vissa blodsocker på bästa sätt? Följ en diabetikers resa mot en vältränad kropp och det mytomspunna sexpacket! Ta del av tips och erfarenheter och dela gärna med dig av dina egna!

Söndagstightning!

Kategori:

Efter att ha insupit den sol som erbjöds på förmiddagen är det nu dags för att tighta till sin bruna kropp på löpbandet. Jag siktar på medeltempo à 40 minuter. Sedan är det ju dags för veckans kropp! Lägger upp bilden efter träningen. Ni som råkar läsa detta får gärna tipsa om hur jag kan få fler läsare. Det vore roligt att få igång lite dialog och dela lite tips, OM man hade någon läsare. Dåligt med det just nu tyvärr. Men det kan man kanske inte räkna med efter två dagar:)

Kommentarer

  • Emma säger:

    Hallojsan!
    Hittade hit från Ninnu, kul att se läsa din blogg, känner igen en del av det du skriver. :) Måste fråga hur det går med sockret när du tränar? Själv har jag väldiga problem, vet inte riktigt hur jag ska gåtill väga. Menmen det ordnar sig! Lycka till! .)

    Svar: Kul att du hittade hit:)! Jadu, att få till sockret vid träningen tycker jag själv också kan vara en riktig utmaning! Det tog tid för mig att komma på hur mycket jag behövde sänka insulinet inför ett träningspass. Tex har jag denna vecka insett, att om jag äter två skivor bröd till frukost, en mjuk och en hård, samt äter ägg till, behöver jag bara ta hälften så mycket insulin om jag inom en timme springer 5 km. Det kom jag fram till genom att testa mig fram, och jag tror det är det som gäller:) Visst är det supersvårt, för man reagerar ju inte alltid lika på insulindosen. Men efter några gånger märker man kanske vad som funkar:)
    Något som generellt funkar hyfsat för mig är att se till att ha ätit så pass långt innan träningspasset så att insulinet nästan helt gått ur kroppen. Då upplever jag att jag inte får samma blodsockerfall under själva träningen. Jag brukar också ta något litet innan träningen, typ en hårdmacka eller en frukt eller nått, som motverkar raset. Samt att jag ofta under träningen tuggar i mig ett par riskakor eller en banan. Det hjälper mig att hålla blodsockret uppe.
    Tyvärr kräver denna metod lite extra planering inför träningen, men för mig funkar det bäst:)
    Jag har insulinpump och har möjligheten att sänka basaldosen under tidsbestämda perioder. I bland, speciellt om jag ska ut och springa, sänker jag basalen med kanske 20 % en timme innan passet. Det motverkar också raset. Dock har jag upplevt att jag kan bli lite hög efter passet då. Men det är värt att testa om du har möjligheten:)
    Hoppas du blivit lite klokare i alf efter detta svar:)

    I bland känns det lönlöst och som att ingenting hjälper:P Men då får man bita ihop och försöka på nytt nästa gång:) Hur förbannad, bitter och ledsen man än blir:/

    Tack för kommentaren, du är den första:) Grattis till det och stort lycka till!
    Hoppas du kommenterar om du har frågor fler gånger. Ska försöka svara så gott jag bara kan:)
    sexpacksjakten.blogg.se

    2012-08-24 | 09:01:12
    Bloggadress: http://saraemmalinnea.spotlife.se
  • Emma säger:

    Halloj!
    Mkt att tänka på.. Jag har tyvärr inte pump utan kör vanliga sprutor (suck och stön) Tycker de verkar mkt "enklare" med pump, både för träning och i "vanliga" livet. Det är säkert något man fått för sig, bara för att man själv vill ha pump!
    Tack för svaret föresten, ska testa mig fram och se hur de funkar för mig! :) Och kommer absolut kommentera å fråga om de är något, kul att se hur det funkar för andra, får oftast vettigare svar än vad man får från ickediabetiker också! ;)

    2012-09-04 | 22:32:45
    Bloggadress: http://saraemmalinnea.spotlife.se

Kommentera inlägget här: