sexpacksjakten.blogg.se

Hur balanserar man träning, kost, vila och för vissa blodsocker på bästa sätt? Följ en diabetikers resa mot en vältränad kropp och det mytomspunna sexpacket! Ta del av tips och erfarenheter och dela gärna med dig av dina egna!

Små kliv

Kategori: Mat

Jag har börjat märka att det kanske är dags att sänka basaldosen lite pga träningen. Har fått speppa i mig massor med äpplen och bananer för att hålla mig på banan i dag. Men jag väljer att vänta ytterligare tills det stabiliserat sig och håller samma nivå jämt.
Har ätit riktigt bra och nyttig mat i dag, lax till lunch och älgskav till middag. Riktigt gott!

Dagens träning gick sisådär... Bättre än i går i alf! Fick ett litet fall under löpningen, men sinne så som i går! Sedan kunde jag fortsätta en stund till. Blev dock bara 30 minuter i dag. Efteråt hade jag 13,08 i blodsocker, vilket kändes lite surt! Hoppas det ligger bättre nu! :(
Tog även en lång promenad med hunden direkt efter jobbet i dag. Tog cirka en timme.

I mon blir det vila. Tråkigaste dagarna på veckan nu när man kommit igång! Men det är ju så nödvändigt så man har inte så mycket att välja på. Det är ju då som kroppen bygger upp sig efter ansträngningen och blir starkare! :)

Skepp ohoj!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: