sexpacksjakten.blogg.se

Hur balanserar man träning, kost, vila och för vissa blodsocker på bästa sätt? Följ en diabetikers resa mot en vältränad kropp och det mytomspunna sexpacket! Ta del av tips och erfarenheter och dela gärna med dig av dina egna!

Lchf och diabetes?

Kategori: Diabetes

Om LCHF är bra i längden ska jag låta vara osakt. Jag tänker inte predika åt varken det ena eller andra hållet, men vi alla vet ju att det har varit en het fråga länge.
Jag läste ett inlägg angående detta på facebook, skrivet av en diabetiker som testat. Personen i fråga hade nått stor framgång med att förbättra sitt hba1c. Vilket är fantastiskt!
Detta är kommentaren jag skrev till det inlägget, som jag tänkte ni alla skulle få ta del av:
"Jag körde en variant av LCHF jag med. Mjukstartade för att sedan helt utesluta kolhydrater (i möjligaste mån), för att sedan fasa in dem försiktigt igen, till en nivå jag är bekväm med. Mitt blodsocker förändrades också radikalt under LCHF periden vill jag tillägga.
Nu äter jag kolhydrater, men i mindre mängder, och inte till de stora måltiderna. Har slutat med pasta, potatis ris m.m. äter OFTAST grönsaker i stället. Sedan fyller jag på med bröd och frukt om det behövs under dagen och efter träning:) Jag äter alltså inte heller massa olja, bacon och bea till allt! Bara för att kompensera, i och med att jag får i mig en del kolhydrater i alf:)
Mitt motto är, ju mindre kolhydrater desto mindre insulin, desto mindre spelrum där i mellan för misstag:)
(sen är det klart man syndar i bland och ibland går det ändå inte som man tänkt sig. Men det har blivit lättare för mig att leva med min diabetes)"
Så nu vet ni det också!

Jättekul att så många har läst bloggen redan:) Hoppas ni fortsätter göra det, för den kommer bli bättre och bättre är tanken:)

Ha det fint så länge!
 
 
En favorit om man äter på pizzeria, kebabsallad!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: