sexpacksjakten.blogg.se

Hur balanserar man träning, kost, vila och för vissa blodsocker på bästa sätt? Följ en diabetikers resa mot en vältränad kropp och det mytomspunna sexpacket! Ta del av tips och erfarenheter och dela gärna med dig av dina egna!

Gymlördag

Kategori: Allmänt

I går var det äntligen dags för veckans andra gympass! Jag tänkte köra ett helkroppspass två gånger i veckan till att börja med, för att bygga lite grundstyrka innan jag börjar dela upp passen. Tio gånger tre är det som gäller för varje muskelgrupp, så tungt jag orkar.
Har haft lite pressat blodsocker senaste dagarna, speciellt vid fysisk aktivitet. Det är nog dags att sänka basaldosen en gnutta nu. Får se när det blir, i början på nästa vecka tror jag.
I dag blir det ett löppass på bandet! Nu ska jag se till att ladda med lite kolhydrater för att se om jag står mig bättre då. Min tidigare erfarenhet är att det kanske inte gör så stor skillnad, i och med att mer insulin måste intas då. Och då blir spelrummet Mellan högt och lågt större. Men vi får se! Hoppas på att kunna köra en 40-50 minuter utan blodsockerfall, skulle vara skönt! Rocky style, lunka på och veva lite med nävarna;)
Ha det!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: