sexpacksjakten.blogg.se

Hur balanserar man träning, kost, vila och för vissa blodsocker på bästa sätt? Följ en diabetikers resa mot en vältränad kropp och det mytomspunna sexpacket! Ta del av tips och erfarenheter och dela gärna med dig av dina egna!

Bra gym

Kategori: Allmänt

Gym i går, riktigt najs!
Denna vecka tänkte jag dela upp kroppen på tre eller 4 pass.
I går körde jag rygg, biceps och mage:

* Pullups med hjälpvikt, crunchmaskin -superset 8,10,12

* sittande rodd, oblique crunch -superset 8,10,12

* stående skovstångsrodd, sidböj m hantel- superset 8,10,12

* latsdrag, crunch- superset 8,10,12

* bicepscurl hantel med twist- 8,10,12

*skivstångscurl, crunchmaskin- superset 8,10,12

Ungefärlig schema, körde når extra reps på sista några gånger.

I dag blir det axlar och ben! Fredag bröst, triceps, rygg och lite mage!

Tänkte att jag skulle bilduppdatera gällande muskelmassa ett par gånger i månaden hädanefter. Det känns som mitt fokus hamnat mer och mer på gymmet i stället för löpningen! Det är väl vad det är, gäller att köra på med det som känns roligast! Men jag ska försöka hålla i båda! Annars är det ju bara att glömma sexpacket!
Fördelen med att bygga lite muskler nu, är att det kan vara lättare att bränna fettet runt magen senare då. Ju mer muskler som får jobba vid till exempel en löptur, desto mer energi bränner du!
Jag får ta det i små steg, men till slut ska jag lyckas!:)

Kämpa på gott folk med era mål! It ain't over til it's over! Kom igen nu!!

Mot sexpacket och vidare!! (swiiiishhh)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: